OPINIEPEILING

Ondersteunt u de oproep tot een referendum over het Verdrag van Lissabon?

Nee

Totaal aantal stemmen 31658

VERWERP HET VERDRAG VAN LISSABON!

Voorheen lag de nadruk van onze campagne op de oproep om onmiddellijk aan alle mensen de gelegenheid te geven om door middel van een referendum te stemmen over het Verdrag van Lissabon. Tot nu toe zijn onze petities ondertekend door een kwart miljoen mensen in heel Europa.

EEN REFERENDUM VOOR NATUURGENEESWIJZEN

De campagne wil vrije toegang garanderen tot natuurgeneeswijzen die wetenschappelijk zijn onderzocht voor alle inwoners van de Europese Unie.

EEN EUROPA VOOR HET VOLK – DOOR HET VOLK

Op 13 november 2007 kwamen meer dan 30 overlevenden van concentratiekamp Auschwitz en andere concentratiekampen van de Nazi's bijeen in Auschwitz voor een eendaagse conferentie.

Verzenden van pagina

Bookmark

INITIATIEF VOOR EEN EUROPEES REFERENDUM

8 december 2008
Ierse organisaties voor natuurlijke gezondheid roepen Europese leiders op om de Ierse ‘No’ stem te respecteren
Een groep toonaangevende Ierse organisaties voor natuurlijke gezondheid en hun aanhang roepen de Europese leiders op om het Ierse ‘nee’ tegen het controversiële verdrag van Lissabon, te respecteren. Zij uiten grote bezorgdheid over de ondemocratische en wazige manier waarop de Europese Commissie GM voedsel en landbouwproducten goedkeurt, over de voorgestelde beperkingen op de verkoop van vitamine supplementen en geneeskrachtige kruiden door de Europese Unie en over de nalatigheid bij het beschermen van de Ierse burgers tegen gevaarlijke resten fluoride in het drinkwater. Zij zeggen dat, als er een tweede referendum over het verdrag komt, zijn zich sterk zullen maken voor het opnieuw verwerpen van dit verdrag.

14 oktober 2008
Europese consumentenorganisaties en politieke partijen eisen van de Europese top, dat ze het resultaat van het Ierse referendum goedkeuren
Een delegatie van 7 niet-bestuurlijke organisaties en politieke partijen inclusief alle 27 landen van de Europese Unie(EU), eisen dat de Eu TOP het resultaat van het Ierse referendum en het verdrag van Lissabon goedkeurt. Zij zijn verontrust over rapporten van de Eu, om het resultaat van het Ierse referendum te negeren en het verdrag in werking te stellen. Ze willen koste wat het kost het Verdrag er door heen te drukken. De Ieren zeggen echter “nee is nee”. Tenzij het verdrag wordt verbroken en de belangen van de burgers van de Europese unie voor gaan op de belangen van multinationale bedrijven.

5 juni 2008
Europese consumentenorganisaties dringen aan op een Iers 'Nee' tegen het Verdrag van Lissabon
Zes non-gouvernementele organisaties (NGO's), die gezamenlijk consumenten vertegenwoordigen uit alle 27 lidstaten van de Europese Unie (EU), dringen er bij Ierse stemmers ten zeerste op aan om 'Nee' te zeggen tegen het Verdrag van Lissabon tijdens het komende referendum. Voorstanders van het Verdrag beweren dat Europa er "efficiënter" van zal worden, maar de NGO's maken zich ernstige zorgen dat een 'Ja' in Ierland op 12 juni en de daarop volgende aanname in Brussel het groeiende gebrek aan democratie slechts zal verergeren. Zij zijn van mening dat de zogenoemde politieke en procedurele efficiëntie die zal voortvloeien uit aanname van het Verdrag, enkel kan worden bereikt via verdere beperking van de democratie, persoonlijke privacy en keuzevrijheid – en deze drie worden steeds meer bedreigd in de EU.

4 maart 2008
Consumentenorganisaties starten campagne waarin referenda geëist worden
Zes niet-gouvernementele organisaties (NGO's) die samen consumenten van alle 27 landen van de Europese Unie vertegenwoordigen, kondigden vandaag de officiële start aan van een campagne om burgers het recht te geven door middel van referenda te stemmen wanneer wetten, die op hen invloed zullen hebben, aanzienlijk worden gewijzigd op nationaal dan wel Europees niveau. Ze eisen met name dat alle inwoners van de EU direct de gelegenheid moeten krijgen om door middel van referenda te stemmen over het Verdrag van Lissabon.